poniedziałek, 29 czerwca 2015

LBA #1

Zostaliśmy otagowani przez Jaro and Tiger, tak więc bez zbędnego przedłużania zaczynajmy :).


1. Czy masz psa jakiego chciałaś?
Nie. Zdecydowanie nie. Ja chciałabym mieć większego psa, nie musi być na tą chwile rasowy, ale byle był większy, miał więcej energi.  Powód dlaczego Charlie jest z nami daję niżej:

Wynajmowaliśmy w miejscu gdzie urodziły się szczeniaki. Miejsce nazwę niezbyt 'przyjaznym dla psów'. Przypadkowo dopuścili psy,więc urodziły się szczeniaki. Pewnego dnia gdy wychodziłam na dwór widziałam pewnego pana w budzie z psami. Suczka nie chciała dać mu szczeniaków, spytał się czy mogę mu je dać. Ja dałam, mi suczka ufała. Ten pan zaczął wychodzić z kojca z nimi, ja się pytam dlaczego je zabiera (myślałam, że chciał je obejrzeć), na co odpowiedział, że pewna pani zleciła mu je zakopać. Zabrałam mu te szczeniaki, wsadziłam do budy. Potem była rozmowa z właścicielką. Jednego psa zabrała siostra właścicielki tego miejsca. Gorzej było znaleźć dom dla drugiego. Nikt go nie chciał. Miał wszystkie szczepienia, odrobaczenia, po których ponoć musiał siedzieć w domu przez 3 dni (tak mówiła siostra tej właścicielki). Mały był u nas w domu przez te 3 dni i przez następny tydzień, miesiąc. Nie byliśmy w stanie go komuś oddać jak i on zmienić rodzine. Gdy schodziłam z kanapy zaczynał szczekać bo sam nie umiał zejść, a chciał być blisko mnie. Do dziś gdy mnie nie widzi tęski, gdy wychodzę do szkoły bierze moją piżame z łóżka, chodzi z nią popiskując i potem na niej śpi  Wracając, mógliśmy albo go zostawić w tym miejscu ryzykując jego życiem (mogli by znowu próbować zakopać) albo wziąć z sobą. Tak więc w styczniu przeprowadziliśmy się z tym małym szkrabem. Taka jest nasza historia, niezbyt kolorowa...

2. Pies kupiony dla dziecka- co myślisz?
Zależy od dziecka i rodziców. Według mnie małe dziecko nie potrzebuje psa rasowego, ponieważ na 100% nie będzie go wystawiać ani ćwiczyć sportów itp. Jeśli rodzice bardzo dobrze znają dziecko, sami są odpowiedzialni i nie powierzą psa wyłącznie dla dziecka, a pies będzie z legalnej hodowli to można przymnknąć oko. Jednak według mnie jeśli dziecko zasługuje na psa itp, jak wyżej to pies ze schroniska nie jest wcale gorszy.

3. Jak według Ciebie telewizja przedstawia psa? (wiadomości i filmy fabularne)
Jako idealne, odważne, wierne, uczuciowe. Tak jak ludzi, tzw wyidealizowanie by się lepiej oglądało. W przypadku naszych dobermanów najczęściej przedstawione są jako psy groźne, obronne, pilnujące posesji przed złodziejami.

4. Kliker- co myślisz i czy stosujesz?
Uwielbiam! Według mnie bardzo pomaga w szkoleniu. Oczywiście stosujemy, rzadko szkolimy bez niego.

5.Kiedy i jakich ras planujesz kolejne psy?
Dobermana planuje za jakieś 2-3 lata, może więcej. Moim drugim psem, którgo chce kupić jest rottweiler, ale nie śpieszy mi się z nim, nie planuje go dokładnie w czasie.

6. Czym fotografujesz psiaka?
Sony Cyber-shot DSC-H300. W wakacje mamy plany by zarobić na lepszy, ponieważ ubolewam nad jakością tego.

7. Czy tworzysz notki typu DiY?
Nie. Mój blog jest nowy, więc jeszcze nie miałam zbytnio szansy, jednak sama w domu często robię coś dla psa, tak też na pewno coś takiego się pojawi.

8. Co myślisz o osobach z małymi pieskami, wiecznie noszonymi na rękach, którym zabrania się kontaktu z innymi psami?
Z wiecznie noszonymi na rękach się nie spotykam, ale z tymi odciąganymi na siłę od innych psów jak najbardziej. Chyba się nawet o tym wypowiadałam gdzieś. Według mnie takie osoby nie znają podstawowej potrzeby psa jaką jest kontakt z innymi osobnikami jego gatunku. Takie osoby często mają znikomą wiedzę ogółem na temat pochodzenia psa, myślą, że ich 'szlachetny pies' nie ma nic wspólnego z wilkiem.

9. Jaki typ szelek jest według Ciebie najlepszy? Czy posiadasz szelki tego typu?
Według mnie zależy to od psa jaki od tego do czego mają być. Nie szczególnie ulubionych, ewentualnie norweskie.

10.Wolisz produkty dużych firm takich jak TRIXIE czy Dingo, czy wyspecjalizowanych, lub handmade takich jak Hifica, Dog style, Kudłaty Art?
Nie mam potrzeby korzystania z handmade'owych firm. Sama próbuję robić coś dla swojego psa. Wolę sprawdzać jakoś firm dostępnych na rynku, by mieć jako tako opinie.

11. Co myślisz o żywieniu przygotowanym samemu (tj. BARF lub dieta domowa) bez jakiejkolwiek suplementacji? Czy przy tych dietach jest według Ciebie ona potrzebna?
Według mnie jeśli ktoś ma wystarczająco dużą wiedzę w zakresie żywienia psa jest ona nie potrzebna.


Nie nominuję nikogo- mam mało 'znajomych', jeszcze ;).

17 komentarzy:

  1. A kojarzysz taki film, w Polsce zwany "Opiekun". Ja nie wiem jak z "Eyes of an Angel" można przetłumaczyć na Opiekun, ale mniejsza. Fragment fabuły z filmweba: "Tymczasem córka znajduje wykorzystywanego do psich walk, na wpół żywego dobermana. Postanawia się nim zaopiekować, a w zamian otrzymuje dozgonną wdzięczność rannego psiaka" Czyli nie jest tak źle. Film z 1991, czyli jak bywało w tych latach, filmy były bardziej szczere, sam oglądałem wersję skrótową, pokazanie tych walk psich było naprawdę brutalne. Swego rodzaju, klasyka, ja znacznie bardziej wolę lajtowe filmy, ten jest po prostu ostry, smutny, i pełen nadziei. W łzowyciskaniu takiego Marleya bije na głowę :)

    Co do innego film, z dobermanami w roli głównej jest film "The doberman Gang" z 1972. W tym roku, dopiero tworzyli filmy ostre, pełen krwi. Co do samej fabuły, gdyby nie okres w którym tworzyli film, chętnie bym zobaczył. W tym filmie akurat szkolą dobermany, do napadu na bank, czyli de facto, pokazują je jako wybitnie inteligentne.

    Co do sytuacji w filmach dobermany w rolach pierwszo, czy drugoplanowych ich sytuacja nie jest zła, gorzej z epizodami...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam tylko o "The doberman gang", ale nie szukałam w necie, nastawiłam się, że nie będzie tak jak innego starego filmu, który chciałąm obejrzeć.
      Wgl jak Ci się podoba wygląd bloga? ^^

      Usuń
  2. Świetny blog. Kurcze nie widziałam jeszcze chyba nigdy Charliego... (Tajne 122 z zapytaj ;)
    Zapraszam da mnie: http://psiepytania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję <3 My już Cię obserwujemy :D Hm, mogłaś widzieć na prof na zapytaj. Jeśli chcesz jeszcze zdjęcia to niżej na blogu są ^^

      Usuń
    2. No tak ja spostrzegawcza :)

      Usuń
    3. E, to Ty nie wiesz jaką głupotę wczoraj bym palnęła. Prawie dodałam pytania na które Jaro odpowiedział, taki nieogar ze mnie xD

      Usuń
    4. Chcesz to cię nominuję xd Zapraszam do konkursu

      Usuń
    5. Za dużo LBA na początek xD Co do kunkursu- zastanowimy się, ale my duszy poety zdecydowanie nie mamy :D

      Usuń
    6. Mam nadzieję, ze zrobicie jakąś konkurencję :)

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiada się fajny blog :)
    Ja też pamiętam moje początki, gdzie cieszyłam się 500 wyświetleniami, a teraz dorobiłam się 14 obserwatorów i 3400 wyświetleń, czego i tobie życzę :)
    Oczywiście obserwuję i zapraszam do mnie: http://funiazuzia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba ^^
      My też bardzo cieszymy się z każdego wejścia, obserwacji, myślałam, że założenie bloga wygląda tak: wyświetlenia są głównie Twoje, nie masz jak 'zaistnieć' :P

      Usuń
    2. Swoje wyświetlenia możesz wyłączyć wtedy wiadomo ile osób wchodzi...

      Usuń
    3. Statystyka --> nie uwzględniaj moich wyświetleń (pod łączną liczbą wyświetleń)

      Usuń
    4. Dziękuję :) już zrobione

      Usuń
    5. Do usług. Jak coś to pisz :)

      Usuń