piątek, 28 sierpnia 2015

LBA #5


Zostaliśmy nominowani przez Majka, czyli rudy kundelek.
Uh, się porobiło tego LBA :p

1. Co sądzisz o akcji LBA?
Całkiem mi się podoba, ale trochę jej dużo, wszędzie. Jeśli pytania są fajne, nie monotonne to nawet przyjemnie się odpowiada.

2. Wolałbyś teraz iść do schroniska i adoptować psa czy kupić z legalnej hodowli?
Raczej z hodowli. Nie mam nic do psów ze schroniska, ale po tym co przechodziłam z Charlie, która nie była z dobrych warunków wolalabym rasowego psa, który nie miał złej przeszłości. Kiedyś pewnie adoptuję psa, ale teraz wolałabym rasowca. Poza tym rodzice prędzej by się zgodzili na rasowca niż na psa ze schroniska.

3. Skąd jest Twój pies (przybłęda, kupiony w pseudo, kupiony w hodowlii, czy schronisko?
Historia Charlie jest w zakładce "Charlie". 
Charlie to pies wzięty z byłego miejsca naszego zamieszkania, przypadkiem urodziły im się szczeniaki, miały być zakopane, przeprowadziliśmy się z tym szkrabem ratując mu życie, bo pewnie tak pani i tak by je zakopała.

4. Dlaczego Twój pies ma akurat tak na imię?
Długo zastanawialiśmy się jak dać dla Charlie na imię. Żadne do niej nie pasowało. Przypomniałam sobie o moim imieniu wymyślonym dla płochacza niemieckiego, który miał by się pojawić, gdyby nie Charlie. Imię pasowało do niej, tak więc się przyjęło. Ale i tak mówimy róznie, Charlie, Czarnuch, Czarluch, Maluch, Mały (choć to suczka :p).

5. Masz jakieś zwierzęta poza psem?
Tak, kota. Ma na imię Dyzio (zwany Hrabioszkiem), ma 3 lata, we wrześniu skończy 4.

*bonus dla kociarzy*




6. Dlaczego akurat pies, a nie np. koń, kot chomik?
Koń nie zmieścił by się w bloku (a na pensjonat szkoda kasy), kota mam, a chomik krótko żyje (miałam). Hm, Charlie nie do końca była moją decyzją, ciężko odpowiedzieć na te pytanie. Jakoś gdy opiekowałam się psami tam gdzie wynajmowałam poczułam, że zaczyna mi to wychodzić, co nie wychodzi każdemu. Psy polubiłam za to, że z nimi można pracować, chodzić w różne miejsca, przy czym z kotem już niezbyt. 

7. Czym karmisz swojego psa?
Ostatnio różnie bywa. Je suchą karmę Fromm Family, ostatnio rzadko je mokrą karmę, ale jeśli już to Dolina Noteci. Od tygodnia je surowe mięso raz/dwa dziennie. Myślę nad przejściem na BARF.

8. Małe psy czy olbrzymie?
Olbrzymie. Mam trochę dość ciągłego otaczania się małymi psami. Gdy sie opiekowałam były to też małe psy i jeden średni. 

9. Uważasz, że waga Twojego psa jest dobra?
Tak, raczej tak.

10. Kiedy ostatnio byłeś/aś z nim u weterynarza?
Nie pamiętam dokładnie. Wiem, że na przełomie kwietnia i maja zachorowała na bebeszjoze, wtedy była u weta codziennie bodajże przez 2 tygodnie lub tydzień. Potem byłam z Charlie po BravEcto, no ale to już nie była typowa wizyta na badania.

11. Wolisz border collie czy aussie?
Zdecydowanie Aussie. Typ użytkowy. 

Nominacje: niech czuje się nominowany każdy kto czyta!

Pytania:
1. Wolisz szczenaki czy dorosłe psy?
2. Nad czym pracujesz ze swoim psem?
3. Czy Twój pies miał kieydś problemy typu agresja? 
4. Wiążesz swoją przyszłość ze zwierzętami?
5. Jakie inne zwierzęta oprócz psów lubisz?
6. Którą ceche charakteru najbardziej lubisz u psów/rasy psa?
7. Jesteś za noszeniem futra? Czy widzisz różnice między noszeniem futra, a skóry czy to to samo?
8. Czy Twój pies (lub inny zwierzak) w jakiś sposób wpłynął na Twój stosunek do mięsa?
9. Jakie smakołyki stosujesz do ćwiczenia ze swoim pupilem?
10. Czy według Ciebie zasada "smakołyki nie muszą być bardzo zdrowe" jest dobra?
11. Kupujesz gazety o tematyce psiej?

4 komentarze: