niedziela, 10 stycznia 2016

LBA #7

Zostaliśmy nominowani do LBA przez Astora. Tak więc podejmujemy wyzwanie!



1. Dlaczego założyłaś bloga?
To trochę złożone, dlaczego- kilka osób, które wiedziało, że interesuje się psami etc mówiło mi to, w szkole też pani od polskiego często mówiła, że blog jest dobrym sposobem na poprawienie swojego pisania, a ja nie wiadomo czemu w tym okresie robiłam często takie błędy, czy to ort. czy to składniowe. Założyłam więc bloga, ale szczerze mówiąc do dziś się dziwię, że ktoś mnie czyta, zawsze wyobrażałam sobie, że blog to coś takiego, że nie masz jak znaleźć czytelników oprócz pisania chamsko "obs za obs". Dobrze, że się myliłam. :)

2. Czy jest miejsce, gdzie nie zabrałabyś psa?
Szczerze mówiąc jest chyba sporo takich miejsc. Rzadko kiedy myślę o tym by tak wszędzie brać Charlie bo ona po prostu na dłuższą mete pada. Też często rodzina mnie powstrzymuje przed zabieraniem jej, np chciałam ją wziąć na zlot motocyklowy, a własciwie tak bardziej na ubocze, chodziło mi bardziej o socjal, tak jak chciałam też na festyn, ale wtedy nie dało się 'przygasić' mojego zapędu i i tak ją wzięłam :p.

3. Czy wiążesz swoje plany w przyszłości ze zwierzętami?
Tak, a właściwie będę się o to starać. W Polsce raczej nie tak łatwo być behawiorystą, ale będę się próbować. Mimo to planuje iść na studia, które ze zwierzętami nie będą miał niestety nic wspólnego.

4. Jaką umiejętność chciałabyś poprawić?
Jeśli mam być dziś tak bardzo wylewna, co mi się nie zdarza to poprawiłabym moją towarzyskość, otwartość na ludzi. Nie wiem przez co to dokładnie mam, może przez to, że kiedyś miałam niską sammocenę. Zazwyczaj trzymam się z boku, pochodzę do osób z boku co też nie znaczy, że innych się boję. Nie lubię takiego zabiegania, bycia w centrum, to mnie trochę przytłacza. Niemniej jednak trochę trudno tak żyć. Wiem, że trzymając się na uboczu mało osób ma szansę mnie lepiej poznać, a też przez to, że w rozmowie nie jestem wylewna, trzymam spory dystans. Jak to w mojej numerologii czyli opisie liczby przypisanym do mnie było "Czwórki bywają źle oceniane, ale jeśli ktoś zada sobie trud, by lepiej je poznać, zyskuje wspaniałą znajomość". Nieskromnie się z tym zgodzę.

5. Lubisz wyjazdy z psem?
Uwielbiam! :)

6. Dlaczego pies, a nie kot?
Te pytanie chyba niezbyt do mnie pasuje, ponieważ mam to i to. Lubię koty tak jak i psy, ale zależy trochę w jakim okresie. W okresie zimowym, jesiennym wolę koty, w okresie wiosny, lata wolę psy. Tu trochę żartem, trochę serio. Myślę, że w tym coś jest, bo gdy na dworze zimno można przytulić się do kota, a gdy na dworze ciepło można pójść pobiegać z psem! :)


7. Co sądzisz o oddawaniu psów do schroniska?
Na pewno nie jest to coś co potępiam. Psy w schroniskach nie mają aż tak źle, pewnie teraz będzie się łąpać głowę i dziwić- Marta, czemu Ty to pochwalasz?!. Już tłumaczę. Codziennie chodząc na spacery z moim Charlie widzę bezdomne psy, które marzną, szukają jedzenia pod tesco. To jest pierwszy powód dla którego myślę, że lepiej by było im w schronisku. Po drugie- historia mojego psa, właścicielka Charlie nawet nie pomyślała o schronisku, chciała zakopać szczeniaki. O wiele lepszą drogą było by je oddać do schroniska. Po trzecie- nie wszystkie schroniska są takie złe. W mojej okolicy jest schronisko, które bardzo troszczy się o swoje psy, psy jedzą bardzo dobrą karmę, często Dolina Noteci daje im dostawy, więc nie jest źle. Oczywiście, oddawanie psa to ostateczność, lepiej oddać do znajomego, ale gdy ktoś nikogo nie znajduje to myślę, że na prawdę lepiej oddać do schroniska niż zakopać, zabić. 

8. Czy Twój pies miał kiedy operację?
Niee, jedyne co miała poważniejszego to chrowała na bebeszjozę, ale przez to nie miała robionej operacji. Będzie za jakiś czas miała sterylizację.

9. Czy imię Twojego psa znaczy coś dla Ciebie?
W pewnym sensie tak, to było imię przygotowane dla psa, którego miałam mieć jakby Charlie się nie pojawiła, miał to być płochacz niemiecki. Do Charlie nie pasowało żadne inne imię, więc teraz codziennie tym imieniem mi wypomina jakiego psa mogłam mieć, hah.

10. Jakie miejsce na ziemi najbardziej pragniesz odwiedzić?
Nie jestem typem podróżnika, niezbyt lubię podróże, ale jeśli już miałabym gdzie jechać to było by kilka miejsc. Po pierwsze- bardzo chciałabym pojechać z Charlie nad morze. Po drugie- nie jest to jakaś ogromna chęć, ale pojechała bym do Niemiec. Mam taką wizję, że to bardzo uporządkowany kraj, bardzo porządny. 

11. Twoja rada dla innych psiarzy?
Dla psiarzy raczej nie mam, ale dla osób, które w mojej okolicy mają psy- jak najbardziej bym miała. To była by księga gruba jak Bilbia :P. Według mojego mniemania psiarz to osoba nie tyle co ma psa co się im interesuje, a też innymi psami, ma jakąś wiedzę. Wasze znaczenie psiarza jest takie same?
Ja jak widzę tu spacerowiczów szkoda gadać, mają psa ale jakby dla czyjegoś poklasku, bo rasowy, bo jorczek, a sami tego psa biją... Szkoda słów...

Nominowani:
+ wszyscy inni, którzy chcą odpowiedzieć na te pytania.

Pytania:
1. Twój pies jest w domu traktowany jako "rodzinny pies" czy jako Twój?
2. W domu tylko Ty szkolisz psa czy też reszta rodziny?
3. Planujesz coś większego zrobić z psem w tym roku? (gdzieś wyjechać etc).
4. Czy na te chwilę chciałabyś psa swojej ulubionej rasy?
5. Ile przeciętnie trwa Twój najdłuższy spacer z psem w zimę?
6. Co zmieniłabyś w swoim psie gdybyś mogła?
7. Wolisz nagradzać psa smaczkami czy zabawkami?
8. Uprawiasz jakiś sport? (poza sportami kynologicznymi)
9. Jaki sport chciałabyś uprawiać z psem? (tu bardziej patrz na to jaki jest ulubiony, nie na możliwości psa).
10. Czy jest rasa psa, którą lubisz, ale nie koniecznie chcesz ją mieć?
11. Czy na tę chwilę chciałabyś drugiego (czy tam trzeciego) psa?

6 komentarzy:

  1. Świetne odpowiedzi :)
    Pkt. 4 - jakbym czytała o sobie :/
    Jeśli pozwolisz, to zgłaszam się na wzięcie udziału :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie, że odpowiedziałaś :)
    Co do pkt. 4 to u mnie jest identycznie, czasami to nawet przykre, ale nie umiem być taka towarzyska, no i jestem trochę nieufna, dopiero jak znam kogoś dłużej to zwierzam mu się no i jestem sobą. Trzeba to zmienić. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię czytać tego typu posty, bo mogę lepiej poznać blogera :)

    Zapraszam do nas:
    http://z-zycia-owczarka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń