wtorek, 19 stycznia 2016

LBA #8

Wzięliśmy udział w LBA, znowu. Lba od Mira Rottweiler. Chciałam napisać w komentarzu, ale za bardzo się rozpisałam, stąd post.



1. Co sądzisz o diecie BARF? Praktykujesz ją?
Według mnie to dobra dieta, jednak ja sama w pewnym sensie bałabym się karmić nią psa, bałabym się o to, że nie dostarczę mu wszystkich składników. Jakiś czas temu jeszcze o tym myślałam, z powodu reakcji organizmu Charlie na gotowe karmy, krótko mówiąc- biegunki, ale ostatnio po zjedzeniu Acany było ok, sprawdzę czy ta karma jej służy, jeśli nie to Barf będzie konieczny, bo po takim pseudo barfie, kilku dniowym nie było biegunek.

2. Jakie masz zdanie o klikerze? Ułatwienie pracy z psem czy pogorszenie relacji pies-opiekun?
Według mnie kliker bardzo ułatwia naukę sztuczek, precyzuje ją i znacznie skraca proces nauki. Sama używam klikera, ale często widzę, że ktoś np. w poradniku na jakąś sztuczkę pisze by go użyć tam gdzie nie jest on konieczny. To trochę ograniczanie się, takie wykorzystywanie go zawsze. Ja gdy np. na spacerze oduczam pewnych zachowań to nie używam klikera tylko jak to ja nazywam 'nadmiernej ekscytacji', pochwał głosowych, głaskania i tak dalej. Sporym minusem szkolenia klikerowego, a raczej częstego szkolenia jest to, że jako nagrode możesz dać tylko smaczek, wtedy pies dostaje tylko go na nagrodę, nagroda jest montonna i tak dalej.

3. Wyobraź sobie, że istnieje na świecie Twój idealny pies. Jak wygląda? Jakie ma cechy?
Szczerze mówiąc chyba doberman jest moją idealną rasą psa. Jedyne co jest wadą, choć małą i pewnie tylko dla mnie to ich wrażliwość. Bardzo lubię też owczarki australijskie, gdyby miały silniejszą psychikę też były by psimi ideałami.

4. Co najbardziej irytuje Cię w psim świecie?
Wkurzają mnie ludzie, którzy biorą psa tylko dla poklasku, szczególnie rasowego, pseudorasowego, gdy idą na spacer wgl nie zwracają uwagi na psa, gdy ten chce coś powąchać oni idą, sms-ują, pociągną tego psa gdy ten się zatrzyma nie załatwiając się, spacerują zawsze po osiedlowym podwórku, nie pokazują psu nowych rzeczy, przyjmują, że pies jest jaki jest, taki ma być, nikt go nie zmieni, albo gdy ktoś wgl nie chce socjalizować psa, gdy podchodzę z moim psem by się przywitał ta osoba napina smycz, napięta smycz= agresja, agresja tamtego psa= podburzenie zachowania mojego psa, a potem opieprz na mnie, że mam nie wychowanego psa, taaa. To widzę codziennie.

5. Gdybyś miał zostawić sobie tylko jedną psią zabawkę, a resztę wyrzucić, to co by to było?
Co ja bym zostawiła, ale nie mój pies? Szarpak. Można nim nagradzać i się bawić. A mój pies na pewno zostawił by węża, którego dostał pod choinkę, choć on na prawdę za każdą swoją zabawkę oddał by dusze diabłu.

6. Czego nauczył Cię Twój pies?
Obchodzenia się z psem jak z jajkiem. Charlie jest hiper wrażliwa, przy niej trzeba bardzo kontrolować swoje emocje, nie mówię tu o tym, że ktoś chce je przenieść na psa, nie. Mówię tu o tym gdy np. pies jest spuszczony, zaczyna mu odbijać, Ty się zestresujesz bo wokół dużo ludzi (ale nie krzyczysz, robisz normalne przywołanie) i ona się boi przyjść, bo czuje te emocje. Jeszcze Charlie nauczyła mnie nie parcia bezsensownego na sukcesy, dochodzenia do czegoś na zasadzie małych kroczków, nie parcia na wyniki tylko na radość psa. Ogółem nauczyła mnie obchodzenia się z psem o takim charakterze, uległym, co nie jest według mnie bardzo łatwe, choć mogło by się tak zdawać.

7. Opowiedz najśmieszniejszą historię, która przydarzyła się Tobie i Twojemu psu.
Chyba nie mamy wielu. Mamy krótkie epizody, które w sumie rozśmieszyły tylko mnie haha. Czasem po prostu gdy mówię coś do Charlie na spacerze, szczególnie gdy idziemy wieczorem to powiem coś na prawdę debilnego, a gdy później się z tego śmieje Charlie się tak ekscytuje, od razu do mnie biegnie. Klasykiem już jest to gdy Charlie idzie sobie, idzie, nie zwracała na mnie uwagi, a ja do niej "Stój bo strzelam"- obok przejeżdżała policja xD. Albo gdy poprosiłam Charlie o jakąś sztuczkę, ona zrobiła i zaczaiłam, że nie mam smaczków spytałam się jej czy przyjmuje kase XD. Ogółem wątpię by kogoś to rozśmieszyło, to trzeba było zobaczyć.

8. Jakiś cel na ten rok?
Chciałabym całkowicie ogarnąć psa, wyjechać gdzieś z nim- autobusem, marzeniem jest pojechać na psi obóz, seminarium takie jak Patrycji Kowalczyk, pójść na grupowy spacer z psami. Ciekawe co z tego się spełni..., miejmy nadzieje, że jednak coś! :)

9. W jakiej dziedzinie Twój pies jest mistrzem?
W rozśmieszaniu mnie, autentycznie. Często poprawia mi tym humor.

10. Twoja ulubiona psia sztuczka?
To co umie Charlie- proś+trzymaj (naraz). Ogółem- chodzenie na przednich łapkach, albo pozycja susła i wstawanie z niej, genialne.

11. Jaki sport kynologiczny jest Twoim ulubionym? Co jest w nim wyjątkowego?
Nie mam chyba takiego ulubionego w 100%. Uwielbiam patrzeć na dog frisbee, oglądać zawody IPO, jednak taki, który chciałabym trenować to canicross. Dlaczego? Jest to sport w którym tak samo zaangażowany jest człowiek jak i pies. Jest to najbardziej realny sport, który mogłabym uprawiać z Charlie, choc ona ma predyspozycje do agility, ale nie ma toru.

Nikogo nie nominujemy ^^.

10 komentarzy:

  1. Super odpowiedzi, jasne i konkretne :) Pozdrawiam :) I obserwuje :)

    ----------------
    swiatsary.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne odpowiedzi :)
    Czekam jednak na post ''z życia wzięty'' :)

    OdpowiedzUsuń
  3. :o Jak mogłam nie zobaczyć poprzedniego posta ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widocznie tak to już bywa, jak Marta dodaje post o 22 hah :D Muszę dodawać o bardziej ludzkiej godzinie :P

      Usuń
    2. O godzinę nie chodzi :p Tylko o to, że człowiek jest pewny, że ciebie obserwuje a tu niespodzianka jednak nie

      Usuń
  4. hahha wyobraziłąm sobie Charlie biorącą kasę zamiast smaczka :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za udzielenie odpowiedzi! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdanie obchodzenie się z psem jak z jajkiem, niezłe porównanie. ;)

    Pozdrawiam, obserwuję i zostaję na dłużej!
    neronon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój pies za przysmak oddałby dusze diabłu, taki o to żarłok ^^
    Uwielbiam czytać LBA nie tylko możemy dowiedzieć się czegoś o pupilu, ale i też o jego właścicielu :)
    --------------
    Pozdrawiamy z nukanalenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny post.
    Odpowiedzi ciekawe i na temat. :P

    OdpowiedzUsuń